Bp. II. Fő u. 69. Telefon: + 36 1 201-8446 mobil +36 30 353 6085
Tartalomból: A festőalapokról A festődeszkák alapozása A festővászon alapozása A papirlemezekről Az olajokról A lenolajfirniszekről és a szárítóanyagokról Az olajok és olajfestékek száradásáról Az illó olajokról A gyantákról és balzsamokról A lakkokról A mastix (vagy dammar) feloldása terpentinolajban A festmények lakkal való bevonásáról A higító és felfrissítő festőszerekről A festékanyagokról. Földfestékek Fémfestékek A szerves (organikus) festőanyagok Az olajfestékekről A festőeljárásokról, tekintettel az anyag helyes alkalmazására A felrajzolásról Az "alla prima" és a több réteggel való festésről A régi korszakokban szokásos felrajzolásról Milyen színeket rakjunk a palettára? Az ecsetekről A festőlapok hiányos befedéséből eredő hátrányokról A képek jókarbantartásáról A festmények tisztításáról Régi lakkok eltávolításáról A kép vásznán előforduló kisebb szakíjtások és lyukak kijavításáról Hiányzó festék- vagy alaprészek kitöltése krétatapasszal A tapasszal kitöltött helyek átfestéséről Az olajfestmény felragasztása új vászonra (rentoilage) A művészi másolásról Mire ügyeljünk a másolat előkészítésénél? A festőeljárás megállapítása A festőalap elkészítése Az alap színének keresése A lemásolandó kép rajzának elkészítéséről Velazquez korrekturáiról A legalsó réteg színének megállapításáról A Rembrandt-képek aláfestéséről Rubens alapjainak színéről Rubens festőmodorának viszonya Tizianéhoz Tizian festőeljárásáról.
Pótolt hátlappal.